Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zapowietrzone hamulce to poważne ryzyko na drodze. Wiedza o ich odpowietrzaniu może być kluczem do bezpiecznej jazdy. Dowiedz się, jak samodzielnie zadbać o sprawność układu hamulcowego, zanim ruszysz w trasę!
Amortyzatory to kluczowy element zawieszenia, który wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ich zużycie może prowadzić do gorszej przyczepności, wydłużonej drogi hamowania i uszkodzeń innych podzespołów. Sprawdź, jak rozpoznać objawy zużycia i dbać o amortyzatory, by cieszyć się bezpieczną i stabilną jazdą.