Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Uszkodzenia dzielą się dwa rodzaje – wykryte przez elektroniczne sterowniki i odczytane przez specjalistów w formie błędów wskazujących na konkretną zepsutą część i te, których nie ma lub są niewłaściwe względem uszkodzonej części. Dowiedzcie się, dlaczego brak błędu niekoniecznie oznacza brak problemu z samochodem.
Zima nie rozpieszcza naszych samochodów. Każdemu zależy na tym, by od rana wsiąść do auta, w którym jest ciepło i można od razu ruszać w drogę. Chcąc szybko rozgrzać kabinę, należy zastosować kilka kroków, inaczej nie tylko nie osiągnie się tego efektu, ale również będzie można uszkodzić silnik. Jak prawidłowo rozgrzać auto zimą? Sprawdźcie!