Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
To zjawisko, które może doprowadzić do zniszczenia ogumienia w aucie. Opony, pomimo dobrego przygotowania przez producentów, nie zawsze zużywają się równomiernie. Ząbkowanie może wystąpić również w określonych okolicznościach. Zwłaszcza, jeśli modele niskiej jakości są narażone na nierównomierną utratę bieżnika. Jak można sobie poradzić z ząbkowaniem opon? Jak temu zapobiegać? Zobaczcie!
Dopuszczalne wartości emisji spalin w normach EURO różnią się od siebie. Samochody osobowe z silnikiem benzynowym mają inne wartości niż diesle. Czy wiecie skąd wzięły się normy Euro? Jak można je sprawdzić?