Zanim na dobre rozpocznie się sezon jesienno-zimowy lepiej zadbać o profilaktykę w swoim aucie. O ile o wymianie opon na zimowe wszyscy kierowcy pamiętają, o tyle rzadziej interesują się układami współpracującymi z układem rozrządu. A ten również może ulec awarii w trudnych warunkach atmosferycznych.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Każdy kierowca powinien wiedzieć, jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju w samochodzie. Zwłaszcza, że uczą tego już na kursie na prawo jazdy. Regularne sprawdzanie oleju jest bardzo ważne, niestety wciąż zdarza się, że wielu zmotoryzowanych polega jedynie na czujnikach, które poinformują ich o potencjalnych problemach.