Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
W nowszych samochodach można znaleźć funkcję start-stop. Na czym dokładnie polega ten system, jak działa i kiedy wymaga serwisu? Sprawdźcie w naszym artykule!
Podczas korzystania z samochodu brudzi się nie tylko podwozie, karoseria oraz koła. Zabrudzeniom również ulegają reflektory, nie tylko z zewnątrz, ale także od wewnątrz. To powoduje, że ich praca nie przebiega prawidłowo, a droga może nie być dostatecznie oświetlona. Jak wyczyścić samodzielnie reflektory od wewnątrz? Sprawdźcie!