Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Filtry w samochodzie to kluczowe elementy, które chronią silnik, układy i wpływają na komfort jazdy. Ich regularna wymiana pozwala uniknąć kosztownych napraw i przedłuża żywotność pojazdu. Sprawdź, jakie są rodzaje filtrów, kiedy należy je wymieniać i jak dbać o sprawność auta!
Czy nowoczesne oleje silnikowe można bezpiecznie stosować w starszych samochodach? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, którzy chcą zadbać o trwałość swoich leciwych silników. Wyjaśniamy, czym różnią się oleje, jakie są wymagania starszych jednostek i kiedy warto rozważyć zmianę środka smarnego.