Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Przed nami sezon wakacyjny oraz wzmożony ruch na drogach przez pierwszych wczasowiczów. Dobrą praktyką jest przygotowanie samochodu do dłuższej trasy, zanim się w nią udacie, a więc wykonanie przeglądu. Jednak i to może Was nie uchronić przez niespodziewaną awarią w podróży, która skutecznie pokrzyżuje Wasze plany. Co zrobić, gdy mechanik jest bardzo potrzebny w trasie? Sprawdźcie!
Od prawidłowej pracy opon w samochodzie zależy Wasze bezpieczeństwo. W czasie jazdy możecie słyszeć szum, który stanowi normalne zjawisko, ale niektóre dźwięki mogą sygnalizować, że coś niedobrego dzieje się z oponami w Waszym aucie. Jakie to dźwięki? Jak je rozpoznać?