Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Płukanie silnika wydłuża jego żywotność, poprawia sprawność i konserwuje elementy. Wpływa również na zwiększenie ciśnienia w cylindrach. W jaki sposób przeprowadza się ten proces? Kiedy trzeba płukać silnik? Sprawdźcie!
Jak właściwie diagnozuje się w aucie układy elektryczne? Fachowiec doskonale zna sygnały pochodzące od czujników, wie gdzie znajdują się napięcia zasilające, a także sterowanie elementami wykonawczymi. W końcu to jego praca. A jeśli Wy jesteście ciekawi, jak to wygląda dokładnie, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.