Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Reflektory samochodowe również ulegają eksploatacji. Wtedy należy się zastanowić, czy chcemy je wymieniać, czy wolimy zregenerować. Po zmroku odgrywają one bardzo ważną rolę, dlatego ich stan musi być jak najlepszy. Sprawdźcie, czy warto regenerować zużyte reflektory czy lepiej wymienić je na nowe.
Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla redukuje szkodliwe tlenki azotu, co ma ogromne znaczenie dla środowiska. Dowiedz się, jak działa ten zaawansowany system i jakie są jego najczęstsze awarie oraz sprawdź, jak o niego dbać.