Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Niskie temperatury nikogo nie zachęcają do mycia samochodu na zewnątrz. Nie mniej jednak, o auto trzeba dbać, a myjnie automatyczne, zwłaszcza te niesprawdzone, mogą solidnie uszkodzić karoserię i niektóre elementy pojazdu. Jak myć samochód zimą? O czym trzeba pamiętać? Czego unikać? Sprawdźcie!
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co kryje się za półautomatyczną skrzynią biegów? To rozwiązanie, które łączy w sobie zalety skrzyń manualnych i automatycznych, zapewniając wygodę i pełną kontrolę podczas jazdy. Poznaj najczęstsze usterki, które mogą wystąpić w tym systemie, oraz jak zadbać o jego prawidłowe działanie!