Stabilizator to element zawieszenia pojazdu, który łączy ruchome części podwozia z nadwoziem. Niektóre pojazdy są wyposażone w stabilizator przedniego zawieszenia, a niektóre dodatkowo w tylnego. Montuje się go w samochodach osobowych od długiego czasu, a jego konstrukcja w ciągu wielu lat nie uległa zmianie.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Sercem silnika jest skrzynia korbowa. To ona odpowiada za utrzymanie jednostki w doskonałym stanie. Co się w niej znajduje i dlaczego tak ważne jest dbanie o jej prawidłową kondycję? Sprawdźcie!