Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Istnieją trzy rodzaje bieżników, które znajdziecie w oponach samochodowych: kierunkowy, symetryczny i asymetryczny. Czym różnią się od siebie poszczególne typy bieżnika? Który z nich najlepiej sprawdzi się w Waszym samochodzie? Sprawdźcie!
Dobór właściwego oleju silnikowego ma kluczowe znaczenie dla trwałości i wydajności silnika. Artykuł porównuje olej mineralny i syntetyczny, wyjaśniając różnice i pomagając dokonać najlepszego wyboru dla Twojego pojazdu. Dzięki niemu dowiesz się, który rodzaj oleju lepiej spełni Twoje potrzeby i jak wpłynie na funkcjonowanie silnika.