Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Układ chłodzenia to kluczowy element każdego silnika, który odpowiada za jego prawidłową temperaturę pracy. Nawet drobne usterki mogą prowadzić do przegrzania i poważnych awarii, dlatego warto wiedzieć, jak rozpoznać pierwsze objawy problemów. Sprawdź, jakie symptomy wskazują na niesprawność układu chłodzenia i jak przeprowadzić podstawową diagnostykę.
Wał napędowy to kluczowy element układu przeniesienia napędu, który zwykle działa niezauważenie – aż do chwili awarii. Ignorowanie pierwszych objawów może prowadzić do poważnych i kosztownych konsekwencji. Dowiedz się, jak rozpoznać uszkodzenie wału, co może być jego przyczyną i jakie kroki podjąć, aby uniknąć dalszych problemów.