Prawidłowa praca silnika jest zależna od właściwego doboru płynów eksploatacyjnych. A jednym z najważniejszych jest płyn chłodniczy. To on odpowiada za utrzymywanie właściwej temperatury podczas jego pracy. Po uruchomieniu silnika płyn chłodniczy odprowadza z niego ciepło, chroni układ chłodzenia przed korozją i uszkodzeniami oraz utrzymuje stałą wydajność pojazdu.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Słyszysz dziwne stukanie podczas jazdy? To może być niedokręcone koło, które stanowi poważne zagrożenie na drodze. Dowiedz się, jak rozpoznać objawy niedokręcenia i jak zapobiec potencjalnej awarii!