Olej jest bardzo ważny dla silnika. To wręcz jego element konstrukcyjny. Dopasowuje się go względem określonych parametrów pracy pompy, luzów montażowych, wysilenia oraz systemów oczyszczania spalin. W silniku zawsze powinien znajdować się olej, który jest mu dedykowany, niezależnie od przebiegu.
Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla redukuje szkodliwe tlenki azotu, co ma ogromne znaczenie dla środowiska. Dowiedz się, jak działa ten zaawansowany system i jakie są jego najczęstsze awarie oraz sprawdź, jak o niego dbać.
Czujnik wałka rozrządu to niewielki element, od którego zależy prawidłowa praca silnika i zapłonu. Gdy zaczyna szwankować, pojawiają się problemy z odpalaniem, spadek mocy i wyższe spalanie. W tym artykule wyjaśnimy Wam, jak działa czujnik, jakie są objawy jego awarii oraz jak dbać o niego, by uniknąć kosztownych napraw.