Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Automatyczna skrzynia biegów stanowi najbardziej skomplikowaną część w samochodzie, a także jest najdroższym elementem do naprawy. I niestety automaty lubią się psuć, ale często z winy kierowcy, który nie dba o nie prawidłowo. Jak zadbać o skrzynię automatyczną, aby jak najdłużej Wam służyła?
Przegrzewający się silnik to jeden z tych problemów, które potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców. Wyjaśniamy, skąd bierze się nadmierna temperatura, jakie są jej objawy i co robić, gdy wskaźnik zaczyna niepokojąco rosnąć