Kontrolki, które znacie z deski rozdzielczej samochodu zarówno informują, jak ostrzegają i alarmują. W przypadku tych najbardziej znanych, kierowcy zwykle wiedzą co robić, ale zdarzają się również mniej typowe, które potrafią narobić kłopotów nawet najbardziej doświadczonym zmotoryzowanym.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Testy Euro NCAP to kluczowe źródło informacji o bezpieczeństwie pojazdów dostępnych na rynku. Dzięki nim poznajemy, jak samochody radzą sobie w zderzeniach czołowych, bocznych czy z pieszymi. Sprawdź, jak wygląda proces testowania oraz co oznacza ocena w 5-gwiazdkowej skali!