Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Wszyscy wiemy, że lakier samochodowy może być polerowany, a efekt po przeprowadzeniu tego procesu zadowoli niejednego wybrednego kierowcę. A zastanawiało Was kiedyś to, czy szyby samochodowe mogą być polerowane? Sprawdźmy!
Lato to trudny czas nie tylko dla kierowców, ale i dla ich silników. Wysokie temperatury mogą prowadzić do przegrzania jednostki napędowej, a w konsekwencji – kosztownych awarii. Sprawdź, jak rozpoznać pierwsze objawy problemu i co zrobić, by bezpiecznie przetrwać nawet największe upały.