Ceny paliw premium są wysokie, ale mimo to wielu kierowców wciąż daje się na nie namówić na stacjach benzynowych. Dlaczego? Według obietnicy koncernów dają większa moc, mniejsze spalanie, a do tego dbają o dłuższą żywotność silnika. Czy naprawdę nadają się do wszystkich samochodów? Sprawdzamy.
Zdarzyć się może każdemu, prawda? Zatrzaśnięte kluczyki w aucie to nieciekawa sytuacja, zwłaszcza gdy fachowca w okolicy brak albo gdy przydarzy się to w święta lub późnym wieczorem. Zamiast tracić nerwy i stresować się tą sytuacją lepiej skorzystaj z naszych trików, które pomogą Ci je wydostać z auta!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.