Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Sierpień dobiega końca, za chwilę rozpocznie się szkoła, a więc można powiedzieć, że już po wakacjach. Kiedy Wy odpoczywaliście na urlopie, Wasze samochody wykonywały ciężką pracę. Długie trasy angażowały silniki, które na co dzień pracują raczej w miejskich warunkach. A te znacznie różnią się od siebie. Dlatego po powrocie z wakacji warto wykonać przegląd samochodowy, aby sprawdzić stan techniczny swojego pojazdu.
Na rynku wtórnym jest już coraz więcej samochodów z silnikami downsizingowymi. Możecie tego nie wiedzieć, ale potrzebują one oleju, który będzie spełniał inne wymagania. Jakie dokładnie? Sprawdźcie w naszym artykule!