Opony zimowe są wykonane z innej mieszanki, niż opony letnie. To celowy zabieg, który ma na celu lepiej radzić sobie z przyczepnością do podłoża w niskiej temperaturze. Mieszanka ma głębsze rowki- i żebra na bieżniku. Jeśli planujesz wyjazd na wycieczkę w sezonie jesienno-zimowym, to lepiej sprawdź, w jakim kraju te opony są obowiązkiem każdego kierowcy.
Duża część kierowców podróżuje swoim samochodem na krótkich dystansach. Problemem wówczas jest nieproporcjonalnie duże obciążenie akumulatora, z powodu rozruchu silnika i zasilania odbiorników elektrycznych. Na krótkich trasach alternator musi sprostać wyzwaniu pełnego doładowania akumulatora w małym czasie. Starsze akumulatory rozruchowe nie podołają temu zadaniu w długotrwałej eksploatacji na krótkich trasach. Jaki sprzęt wybrać, jeśli jeździmy głównie krótkimi trasami?
Coraz bardziej popularne wśród kierowców, lakiery matowe na samochodach, zbierają sporo pochwał, ale również negatywnych opinii. Producenci coraz chętniej wprowadzają do swoich ofert różne formy wykończenia pojazdów w matowej lub satynowej wersji. Czy opłaca się kupować auto w macie? Jak dbać o taki lakier?