Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Letnie burze potrafią być naprawdę intensywne. Co zrobić, jeśli nawałnica złapie Was w drodze? Czy w samochodzie jest bezpiecznie podczas burzy? Sprawdźcie!
Sterownik skrzyni biegów (tcu) to elektroniczny „mózg” automatu, bez którego przekładnia nie mogłaby działać prawidłowo. Jego awaria daje objawy łatwe do pomylenia z uszkodzeniem samej skrzyni, a zaniedbanie problemu może skończyć się kosztowną naprawą. Wyjaśniamy, jakie są symptomy uszkodzonego tcu, na czym polegają procedury adaptacyjne i jak dbać o skrzynię, by uniknąć awarii.