Handlarze samochodowi stosują wiele sztuczek, aby sprzedać używane auto. Zanim jednak urzeknie Was stan oferowanego pojazdu, lepiej udać się do mechanika, który dokładnie sprawdzi, co kryje się we wnętrzu nieskazitelnego modelu sprzedawanego przez handlarza.
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Przepływomierz powietrza w samochodzie dba o to, by do silnika dostawała się wyłącznie prawidłowa mieszanka powietrza i paliwa. Z tego wpisu dowiecie się na czym polega praca przepływomierza powietrza i jak o niego dbać!