Na rynku wtórnym jest już coraz więcej samochodów z silnikami downsizingowymi. Możecie tego nie wiedzieć, ale potrzebują one oleju, który będzie spełniał inne wymagania. Jakie dokładnie? Sprawdźcie w naszym artykule!
Jeszcze do niedawna określenie „zamulenie silnika” było używane głównie w warsztatowym żargonie, ale dziś coraz częściej pojawia się w rozmowach kierowców. To zjawisko dotyczy wielu aut, zarówno tych z silnikami benzynowymi, jak i diesla, i nie zawsze oznacza poważną awarię. Warto jednak wiedzieć, czym dokładnie jest, jakie daje objawy i co zrobić, aby odzyskać pełną sprawność jednostki napędowej.
Uszczelniacze zaworowe to małe elementy o ogromnym znaczeniu dla pracy silnika. To one odpowiadają za właściwe smarowanie zaworów i zapobiegają przedostawaniu się oleju do komory spalania. Gdy zaczynają się zużywać, objawy bywają niepozorne, aż do momentu, gdy silnik zaczyna dymić, tracić moc i połykać olej. Wyjaśniamy, jak rozpoznać zużyte uszczelniacze, kiedy należy je wymienić i jak dbać o nie, by uniknąć kosztownych napraw.