Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
Problem rdzewiejących fragmentów pojazdu w głównej mierze dotyczy właścicieli starszych aut. Korozja szybko postępuje w miejscach, w których występuje wilgoć lub uległy wcześniej uszkodzeniom mechanicznym. Można zapobiegać temu zjawisku, dzięki zastosowaniu kilku ważnych zasada. Jak to zrobić? Sprawdźcie!
W Polsce nie ma regulacji w przepisach odnośnie wymiany opon na zimowe lub letnie. Nierzadko, ci kierowcy, którzy mają założone zimowe opony, a ich stan wskazuje już na mocną eksploatację, nie chcą ich wymieniać na letnie w nowym sezonie. Czy takie zachowanie jest bezpieczne?