Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Regularne serwisowanie samochodu to podstawa, a niektóre czynności warsztatowe na szczęście można zaplanować do przodu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, które mogą doprowadzić do poważnych awarii. O jakich rzeczach mowa? Sprawdźcie!
Zastanawiasz się, który lakier samochodowy najlepiej ochroni Twój pojazd przed zarysowaniami i trudnymi warunkami atmosferycznymi? Porównujemy różne rodzaje lakierów i analizujemy ich właściwości, by pomóc Ci dokonać najlepszego wyboru.