Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Już z dniem 1 stycznia 2024 roku na stacjach paliw w Polsce pojawi się nowy rodzaj benzyny, oznaczony jako E10. Zastąpi on popularną do tej pory bezołowiową 95-tkę z oznaczeniem E5. Czy każdy silnik samochodowy przyjmie tę zmianę bez konsekwencji? Okazuje się, że nie! Właściciele starszych pojazdów mogą mieć problem.
Planujesz zakup używanego samochodu? Sprawdzenie przebiegu to kluczowy krok, który pozwala uniknąć oszustw i ocenić stan techniczny auta. Dowiedz się, jakie przepisy obowiązują w Polsce, jak sprawdzić autentyczność przebiegu i jakie narzędzia są do tego używane.