Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Do przegrzania silnika może dojść z różnych powodów. Niekiedy są to lekceważone usterki, a innym razem jazda w trudnych warunkach. Co robić, gdy już dojdzie do przegrzania jednostki napędowej? Kiedy silnikowi może być za gorąco? Sprawdźcie nasz poradnik!
Płyn hamulcowy nie tylko przekazuje siłę hamowania, ale także chroni układ hamulcowy przed korozją i wyciekami. Co ile go wymieniać, jak to zrobić, ile to kosztuje? Przekonaj się czytając artykuł!