Wszystkie oleje oraz paliwa, które nie spełniają norm jakościowych stanowią realne zagrożenie dla każdego silnika. Potocznie nazywane „chrzczone paliwo”, odznaczające się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem lub rozwodnieniem, może uszkodzić układ paliwowy, wtryskowy, a nawet zaburzyć pracę jednostki.
Układ chłodzenia to kluczowy element każdego silnika, który odpowiada za jego prawidłową temperaturę pracy. Nawet drobne usterki mogą prowadzić do przegrzania i poważnych awarii, dlatego warto wiedzieć, jak rozpoznać pierwsze objawy problemów. Sprawdź, jakie symptomy wskazują na niesprawność układu chłodzenia i jak przeprowadzić podstawową diagnostykę.
Czy samochód z przebiegiem ponad 200 tys. km to już ryzyko niekończących się napraw? Niekoniecznie – przy odpowiedniej trosce nawet taki pojazd może służyć latami. Sprawdź, jakie awarie występują najczęściej po przekroczeniu tego progu i jak zadbać o auto, by uniknąć kosztownych niespodzianek.