Wszystkie oleje oraz paliwa, które nie spełniają norm jakościowych stanowią realne zagrożenie dla każdego silnika. Potocznie nazywane „chrzczone paliwo”, odznaczające się zbyt wysoką zawartością ciężkich lub lekkich frakcji, zasiarczeniem lub rozwodnieniem, może uszkodzić układ paliwowy, wtryskowy, a nawet zaburzyć pracę jednostki.
Już z dniem 1 stycznia 2024 roku na stacjach paliw w Polsce pojawi się nowy rodzaj benzyny, oznaczony jako E10. Zastąpi on popularną do tej pory bezołowiową 95-tkę z oznaczeniem E5. Czy każdy silnik samochodowy przyjmie tę zmianę bez konsekwencji? Okazuje się, że nie! Właściciele starszych pojazdów mogą mieć problem.
Sterownik silnika to niewielki, ale kluczowy element każdego nowoczesnego auta – jego awaria potrafi całkowicie unieruchomić pojazd. Dowiedz się, jakie objawy mogą świadczyć o uszkodzeniu ECU i jak wygląda jego diagnostyka. Sprawdź też, kiedy warto sterownik naprawiać, a kiedy lepiej go wymienić – i jak uniknąć kosztownych problemów w przyszłości.