Czujnik ABS monitoruje prędkość i obrót koła, co pozwala na zoptymalizowanie układu odpowiadającego za kontrolę hamowania i przyczepności. Czujnik ABS jest głównym elementem układu hamulcowego. Dane, które przesyła nieustannie do sterownika, zwiększają bezpieczeństwo jazdy i pozwalają na jak najszybsze i najbezpieczniejsze zatrzymanie pojazdu. Jak o nie dbać? Sprawdź!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Gdy samochód wchodzi w tryb awaryjny, może to budzić niepokój. Wyjaśniamy, czym jest ten tryb, jak działa i jakie samochody go stosują. Dowiedz się, jak rozpoznać, dlaczego tryb awaryjny się uruchamia i co robić, aby bezpiecznie kontynuować jazdę.