Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Nieprawidłowa geometria kół ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy oraz przyspiesza zużycie opon i zmniejsza komfort jazdy. Na czym polega geometria kół oraz kiedy należy ją sprawdzać i co zrobić, gdy jest nieprawidłowa? Na te pytania odpowiemy ci w naszym artykule.
Akumulatory samochodowe nie przepadają za niskimi temperaturami. Wiedzą o tym zwłaszcza właściciele pojazdów z silnikiem Diesla. Jak zadbać o baterię w aucie, aby ta zimą nie zafundowała Wam żadnych przykrych niespodzianek? Mamy dla Was garść porad!