Spotkaliście kiedyś na trasie laboratoria drogowe? Jest ich zaledwie 16 w całej Polsce i należą do GDDKiA. Ich zadaniem jest pilnowanie wysokich standardów dróg, które są w budowie oraz tych, które są już eksploatowane. Czym dokładnie zajmują się laboratoria drogowe? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Amortyzatory, tak jak i większość elementów podwozia, mają ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa. Zużywają się stopniowo w czasie zwykłej eksploatacji. Tempo ich zużycia jest zależne od wielu czynników, a czasem bardzo trudno rozpoznać, że już do niego doszło. Jakie są oznaki zużytych amortyzatorów i kolumn zawieszenia? Sprawdź, żeby wiedzieć w przyszłości!