Niektóre objawy usterek w samochodzie są dość charakterystyczne - to konkretne dźwięki, zapachy, a nawet kolory. I właśnie one podpowiadają kierowcy, że czas odwiedzić mechanika, aby naprawić awarię. Na jakie sygnały trzeba zwrócić uwagę? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zatarty silnik to koszmar, którego możesz uniknąć. Sprawdź, jak rozpoznać objawy i zapobiec tej kosztownej awarii. Kliknij, aby odkryć więcej!