Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
Zima to bardzo trudna pora roku, w której dokuczliwe są zwłaszcza niskie temperatury, ale również wilgoć, śnieg, błoto, sól. Uwierzcie nam, że klasyczne, materiałowe, dywaniki samochodowe sobie z nimi nie poradzą, a nawet zaczną gnić i pleśnieć, mogąc nawet doprowadzić do korozji niektórych elementów! Wymieńcie je, zanim do tego dojdzie! Na jakie? Sprawdźcie.
Słyszysz filtr DPF w aucie i coś tam, gdzieś tam Ci szumi, ale nie do końca wiesz co? Przychodzimy z pomocą! To urządzenie, które pracuje w układzie wydechowym i jest filtrem cząstek stałych. To nadal za mało wiedzy dla Ciebie? To przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz na temat filtra DPF.