Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Lato sprzyja rozprzestrzenianiu się pożarów. W tym czasie wszyscy powinniśmy być świadomi tego, że również samochody mogą stanowić zagrożenie pożarowe. W ubiegłych latach dochodziło na do około 8 tysięcy pożarów samochodów osobowych rocznie, jak informują dane Państwowej Straży Pożarnej. Do niektórych pożarów dochodzi z powodu kolizji, do innych przez usterki techniczne. Które z nich mogą spowodować tragedię? Sprawdźcie!
Zużyta przekładnia kierownicza nie musi oznaczać kosztownej wymiany – regeneracja to skuteczna i coraz częściej wybierana alternatywa. Wyjaśniamy, na czym polega ten proces, jakie objawy wskazują na konieczność regeneracji i ile to kosztuje. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na naprawę, a kiedy lepszym wyborem będzie nowa część.