Diesel nie lubi mrozów ani niskich temperatur. Z kolei właściciele pojazdów z silnikiem diesla bardzo nie lubią, gdy ten nie odpala w mroźny poranek. Jak zadbać o pojazd z jednostką wysokoprężna w okresie jesienno-zimowym? Sprawdźcie!
O samochód trzeba dbać, zwłaszcza jeśli jest używany regularnie. Awarie samochodów to zwykle efekt złych decyzji kierowców, którzy dopuszczają do zaniedbań. Nieregularna wymiana części oraz płynów, a także oszczędzanie na jakości mogą doprowadzić do poważnych problemów z pojazdem. Co i kiedy powinno się wymieniać? Sprawdźcie!
Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.