Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Zatarty silnik to koszmar, którego możesz uniknąć. Sprawdź, jak rozpoznać objawy i zapobiec tej kosztownej awarii. Kliknij, aby odkryć więcej!
Czy wiesz, jak działa nagrzewnica samochodowa i dlaczego jest kluczowym elementem systemu ogrzewania pojazdu? Wyjaśniamy zasady jej działania, przedstawiamy różne rodzaje nagrzewnic oraz podpowiadamy, jak dbać o ten istotny komponent. Dowiedz się, jak zapewnić sobie ciepło i komfort w chłodniejsze dni!