Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Położenie tych elementów w samochodzie jest dość problematyczne. Są one umieszczone dość ciasno pod deską rozdzielczą, co powoduje trudniejszy dostęp, a to z kolei częste pomijanie ich w serwisie. Niemniej mają one kluczowe znaczenie dla wydajności układu klimatyzacji, komfortu i bezpieczeństwa.
Masz problemy z odpalaniem auta, spadkiem mocy lub nierówną pracą silnika? Winny może być czujnik ciśnienia paliwa – mały element o ogromnym znaczeniu. Sprawdź, jakie objawy świadczą o jego awarii i jak go zdiagnozować, zanim naprawa stanie się kosztowna.