Coraz częściej w nowoczesnych autach spotykacie czujniki parkowania. Mają one wspierać kierowców w bezpiecznym i optymalnym parkowaniu. Nie są jednak niezawodne, dlatego nie powinniśmy im ufać w 100%. Jak działają czujniki parkowania? Czy warto je zamontować w swoim aucie? Sprawdźcie!
Oleje przekładniowe pracują w szerokim zakresie temperatur. Ta duża rozpiętość powoduje istotne zmiany ich właściwości, głównie w zakresie lepkości. W przypadku nieumiejętnie dobranego oleju może to wpłynąć negatywnie na pracę przekładni manualnej. Wymiana oleju jest wówczas niezbędna.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.