Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Obecnie Systemy ADAS, czyli systemy wsparcia kierowcy są zalecane w nowoczesnych pojazdach, ale już wkrótce będą stanowiły obowiązkowe wyposażenie samochodów produkowanych w Unii Europejskiej. Dowiedz się o nich więcej!
Czujniki parkowania i kamery cofania to dziś nieodłączny element nowoczesnych aut, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy. Niestety, jak każde urządzenie elektroniczne, mogą czasem zawieść – warto wiedzieć, co wtedy robić. Dowiedz się, jak rozpoznać typowe usterki, co może je powodować i czy można je naprawić samodzielnie.