Długo oczekiwany 2022 rok miał przynieść zmiany w świecie motoryzacji. Miało być lepiej, ale nie jest. Większe wydatki dotknęły kierowców już od początku nowego roku. Wszystkiemu winna jest inflacja? Za co najwięcej płacą kierowcy? Jakie są różnice w kosztach eksploatacji pojazdu? Sprawdzamy.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Sterownik silnika to mózg nowoczesnego auta – jego awaria może sparaliżować pracę całego pojazdu. Wyjaśniamy, jakie objawy mogą wskazywać na problemy z ECU, jak wygląda diagnostyka oraz kiedy bardziej opłaca się naprawa, a kiedy wymiana sterownika. Sprawdź, jak rozpoznać usterki i uniknąć kosztownych błędów!