Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Uszkodzone elementy układu wydechowego lubią robić dużo hałasu. Niektóre charakterystyczne dźwięki powodują, że można rozpoznać po nich usterkę. Sprawdźcie, o czym mowa.
Czujniki parkowania i kamery cofania to dziś nieodłączny element nowoczesnych aut, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy. Niestety, jak każde urządzenie elektroniczne, mogą czasem zawieść – warto wiedzieć, co wtedy robić. Dowiedz się, jak rozpoznać typowe usterki, co może je powodować i czy można je naprawić samodzielnie.