Podczas jazdy autem można zauważyć pewne zmiany, które świadczą o zużyciu amortyzatorów. Jakie znaki mówią nam o tym, że trzeba odwiedzić mechanika? Dlaczego amortyzatory wymienia się parami i jak długo wytrzymują? W tym artykule odpowiadamy na tego typu pytania, oraz radzimy co zrobić podczas wystąpienia problemów z amortyzatorami.
Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Stan kompresji w silniku ma kluczowe znaczenie dla jego sprawności, mocy i zużycia paliwa. Regularna kontrola pozwala uniknąć kosztownych awarii i utrzymać jednostkę w dobrej kondycji. Sprawdźcie, jak przeprowadza się test kompresji i dlaczego warto go wykonywać.