Paski rozrządu zostały zastąpione łańcuchem, co miało swoje uzasadnienie. Producenci samochodów chcieli, aby dopiero po przejechaniu 200 tys. km lub 300 tys. km, wymieniano je na nowe. Zwłaszcza w małych, tanich, silnikach. Okazuje się jednak, że paski mają swoje zalety, a produkcja tanich rozrządów łańcuchowych nie przyniosła założonych celów – wytrzymywały krócej niż paski.
Układ wydechowy pracuje w wyjątkowo trudnych warunkach i często koroduje, zanim zauważymy pierwsze objawy. Wyjaśniamy, dlaczego rdzewieje, jakie daje sygnały ostrzegawcze i jak skutecznie przed tym chronić. Sprawdź praktyczne porady, które pomogą Ci uniknąć kosztownych napraw i zadbać o bezpieczeństwo jazdy.
Zauważyłeś tłustą plamę pod samochodem i zastanawiasz się, czy to coś poważnego? Wyciek oleju silnikowego może być początkiem większych problemów, jeśli zostanie zignorowany. Sprawdź, jak rozpoznać pierwsze objawy, zlokalizować źródło i uniknąć kosztownej awarii.