Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Sercem silnika jest skrzynia korbowa. To ona odpowiada za utrzymanie jednostki w doskonałym stanie. Co się w niej znajduje i dlaczego tak ważne jest dbanie o jej prawidłową kondycję? Sprawdźcie!
Nieszczelność w układzie dolotowym może mieć poważne konsekwencje dla Twojego silnika – od spadku mocy, przez zwiększone spalanie, aż po kosztowne awarie. Wyjaśniamy, jak rozpoznać objawy, sprawdzić szczelność i kiedy warto udać się do warsztatu. Zadbaj o dobrą kondycję swojego auta – sprawdź, co może kryć się pod maską.