Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Kierowców przerażają coraz większe wydatki na utrzymanie samochodu. Drożeje paliwo, samochody, a części są trudno dostępne. To niestety nie wszystkie złe wiadomości – rosną również koszty naprawy samochodu w warsztacie. Zmiany cen usług warsztatowych to wynik obecnej sytuacji gospodarczej. O ile wzrosły koszty u mechaników?
Olej jest bardzo ważny dla silnika. To wręcz jego element konstrukcyjny. Dopasowuje się go względem określonych parametrów pracy pompy, luzów montażowych, wysilenia oraz systemów oczyszczania spalin. W silniku zawsze powinien znajdować się olej, który jest mu dedykowany, niezależnie od przebiegu.