Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Niektóre samochody mogą osiągnąć prędkość maksymalną w zakresie około 160-180 km/h, ale ich prędkościomierze są w skali nawet do 240 km/h. Czy to celowy zabieg stosowany przez producentów samochodów?
Czujnik spalania stukowego to strażnik bezpieczeństwa silnika, który chroni go przed poważnymi uszkodzeniami. Jego awaria może prowadzić do spadku mocy, wyższego spalania, a nawet zatarcia jednostki napędowej. Sprawdź, jak działa ten czujnik, jakie objawy świadczą o jego uszkodzeniu i dlaczego nie warto zwlekać z jego wymianą.