Jeszcze niedawno pasek rozrządu był uznawany za niechcianą część, a na jego zastępstwo zaczęto montować rozrządy łańcuchowe. Producenci chcieli stworzyć jednostki bezobsługowe, które po 200-300 tys. km należy wymienić, a nie naprawić. Okazało się jednak, że paski rozrządu mają swoje zalety, a tańsze rozrządy łańcuchowe wytrzymują krócej niż paski.
Istnieje wiele różnych elementów w samochodzie, o których możecie nie mieć pojęcia, że są i do czego służą. Jednym z nich jest tajemniczy rygielek wewnątrz tylnych drzwi. Umożliwia on zapobieganie przypadkowemu otwarciu drzwi od środka kabiny.
Jednym z procesów naprawy układów klimatyzacji jest płukanie. To czynność, którą należy przeprowadzić prawidłowo, inaczej istnieje ryzyko pogorszenia kondycji układu, a nawet doszczętnego uszkodzenia. Jak to zrobić prawidłowo? Kiedy należy wykonać płukanie klimatyzacji? Sprawdźcie w naszym artykule!