Okres zimowy nie jest łatwy dla silników wysokoprężnych. Olej napędowy nie lubi mroźnych temperatur. Dlaczego? Gdyż w jego składzie znajdują się węglowodory parafinowe, czyli powszechnie znana parafina, która pod wpływem niskiej temperatury zmienia swój stan z płynnego na częściowo stały. A to powoduje, że przewody paliwowe się zapychają, a silnik przestaje pracować z powodu braku paliwa.
Wysoka temperatura jest najbardziej destrukcyjnym czynnikiem, który degraduje właściwości oleju w skrzyni automatycznej i silniku. Na ten problem są narażone zwłaszcza te pojazdy, które nie mają dodatkowej chłodnicy oleju. Proces degradacji oleju przyspiesza od temperatury 60°C, a już powyżej 150°C zaczyna rosnąć wykładniczo, co każde kolejne 10°C.
Podczas korzystania z samochodu brudzi się nie tylko podwozie, karoseria oraz koła. Zabrudzeniom również ulegają reflektory, nie tylko z zewnątrz, ale także od wewnątrz. To powoduje, że ich praca nie przebiega prawidłowo, a droga może nie być dostatecznie oświetlona. Jak wyczyścić samodzielnie reflektory od wewnątrz? Sprawdźcie!